031-42227666

بررسی روش های کاهش مالیات

فهرست مطالب

امروزه دولت‌ها برای تامین بودجه خود، اقدام به دریافت مالیات از مردم و کسب و کارها می‌کنند. مالیات مبلغی است که هر فرد یا سازمان، با توجه به میزان درآمد و دارایی خود باید پرداخت کند. در واقع مالیات یکی از اصلی ترین منابع درآمدی برای دولت‌ها محسوب می‌شود و هر ساله نرخ جدیدی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. هرچه درآمد افراد و سازمان ها بیشتر باشد، باید مالیات بیشتری نیز پرداخت کنند. برای اطلاع بیشتر می‌توانید مقاله مالیات تصاعدی را مطالعه کنید.

برخی از کسب‌وکارها برای کاهش نرخ مالیاتی خود اقدامات گوناگونی را انجام می‌دهند تا مالیات کمتری پرداخت کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کاهش مالیات یعنی فرار از مالیات، اما روش‌های قانونی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها بتوانید مالیات کمتری پرداخت کنید. کاهش مالیات توسط دولت اعمال می‌شود که موجب کاهش درآمد دولت نیز خواهد شد. برخی از روش‌های کاهش مالیات را در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای پرداخت مالیات کمتر می‌بایست از روش‌های قانونی استفاده کرد و فرار از پرداخت مالیات و استفاده از راهکارهای غیر قانونی، مجازات در پیش دارد. در واقع براساس قوانین و آیین نامه‌های قانونی، برخی از راهکارها پیش بینی شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان مالیات کمتری پرداخت و از مشوق های مالیاتی بهره‌مند شد.

روش‌های قانونی کاهش مالیات

صاحبان مشاغل و کسب و کارها تمایل دارند تا مالیات کمتری پرداخت کنند و با استفاده از روش های قانونی بتوانند از تخفیف های مالیاتی بهره‌مند شوند. طبق آیین نامه های موجود، در سال 1400 مبلغ معافیت مالیاتی مشاغل 36 میلیون تومان بود و در سال 1401 به 39 میلیون تومان افزایش یافت. هم‌چنین افراد شاغل اگر درآمد ماهانه آن‌ها تا سقف 5 میلیون 600 هزار تومان باشد، از پرداخت مالیات معاف هستند. هرچه درآمد کسب و کارها و افراد بیشتر باشد، مبلغ مالیات آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

به صورت کلی در هنگام ارائه اظهارنامه مالیاتی، مدارک و اطلاعات مالی می‌توانید با انجام برخی از کارها مالیات خود را کاهش دهید که در ادامه برخی از این روش ها را توضیح خواهیم داد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *